26 de jul. 2015


Us heu sentit mai atrapats per un tipus de fotografia ?

Sort que, de tant en tant, visito llocs diferents. A l'arribar a casa, quan torno d'un dels que ja hi he anat vàries vegades, trobo que les fotografies s'assemblen massa. És veritat que cadascú té la seva forma de veure el món i que aquest l'acabes plasmant al fer una fotografia ... però no us agradaria canviar, encara que només fos alguna vegada? Diuen que si vols obtenir resultats diferents has de fer alguna cosa diferent.

No sé si és el camí adeqüat i tampoc sé si me'n sortiré. Però aquesta setmana, després de llegir uns quants articles i veure diferents videos sobre la fotografia amb càmera fosca em va entrar el cuc. Vaig tenir la sort de trobar-me amb el meu veí Joan, qui després de parlar una estona, em va deixar uns quants dies la seva càmera fosca. 

Per aquest motiu, tot i ser un dia molt gris, a la tarda he tornat a dues de les basses de Riudaura. I mentre la càmera que apareix a la imatge, feia la fotografia "diferent" jo he continuat amb les eines i la forma de fer de sempre. Potser canviant la tècnica, encara que no el tipus de fotografia, ja em dornaré per satisfet.

El resultat no us el puc mostrar. Això de la fotografia analògica requereix el seu temps, i ara, també la búsqueda d'on portar-ho a revelar. Estic molt convençut que els primers resultats no seran els que esperava i que ho hauré d'intentar de nou. Però també estic segur que alguna de les properes entrades al bloc podré mostrar-vos resultats prou satisfactoris.

Mentrestant, us deixo les imatges a les que ja esteu acostumats.


4 comentaris:

  1. Jo no fa gaire ho vaig fer amb una Kodak Retinette la primera que vaig tenir vull tornar hi la experiencia me va agradar pero amb una de posterior per revelarles nomes revalar el carret i escanejar el negatiu a positiu i trevallarles com totes aixo si no es Raw una abraçada Ramon !!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Cinto. Als que veniu del món analògic, us admiro. Això que no sigui assaig-error, sino que hi hagi l'emoció de veure si sortiran o no sortiran, és el que ara em mou.

      Elimina
  2. Hola Ramon, una bona i nova encara que sigui arcaica experiència, els que hem tingut laboratori a casa quan escoltem axó de tornar a lo analògic ens be una mena de dolça enyorança, ja tinc ganes de veure els resultats, venint de tu segur que bons, encara que sempre la podem "cagar" en algo, si no for per l'enrenou tornaria a muntar el meu petit laboratori ja que tan el revelar i sobre tot el positivat si te'l fas tu molt millor, pro que hi farem els temps canvien. Molta sort en l'experiència i com he dit ja tinc ganes de veure els resultats. Una abraçada i salut.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Josep, el que per a tu és un vell record, per a mi serà una nova experiència. I sobre el primer revelat espero que no sigui massa fustrant :)

      Elimina

Llista de blocs