11 de des. 2011


Aquest Dissabte em vaig arribar al gorg de la Pedrera d'en Biel o, com també es coneix a Sant Feliu, al gorg del Duran. És de les gorgues més grosses i salvàtiques que podeu trobar a la Garrotxa. Si aneu pel matí, l'aigua la trobareu neta i transparent. Si, pel contrari, us hi arribeu a la tarda, l'aigua us semblarà d'un color verdós i us farà mitja vesarda banyar-vos-hi (no ara, sino a l'estiu).

No tenia intenció d'arribar-me a cap gorga aquesta setmana dels ponts, però una coneguda del flickr em va fer entrar el cuc. Em va escriure demanant-me que li dissenyés un recorregut per anar a tirar fotos. I el recorregut quasi que havia d'incloure del Salt del Murris de Cogolls. Per tan, el disseny va ser fàcil: Salt dels Murris, Gorg de la Plana, Gorg del Duran i Gorg de Santa Margarida. Tots 4 situats a la Vall d'Hostoles, al municipi de les Planes d'Hostoles. Com veieu, 4 gorgues al riu Brugent i una a la riera de Cogolls, afluent del Brugent. Totes en un petit put del mapa. Espero que hagi estat del seu gust.

A l'arribar a la gorga de seguida em vaig adonar de les conseqüències de les darreres riuades. Tot el voltant de la gorga, normalment cobert de vegetació, majoritàriament bardisses, estava completament net, quedant al descobert la pedra bassàltica, origen de la pedrera.

Bé, net de vegetació. La cara fosca de les riuades és que, al seu pas, deixen tot el que hem llençat intencionadament o no al riu. Vaig trobar-hi plàstics enganxats a les branques dels arbres, unes quantes garrafes de plàstic, algun spray i, fins hi tot, una bombeta. I sort que el Brugent és un riu totalment depurat en aquest tram !!!

Si voleu anar-hi, el camí el trobareu detallat a la primera entrada de la pedrera d'en Biel.


10 comentaris:

  1. hola, foto collonuda, perquè a la tarda l'aigua és diferent?

    ResponElimina
  2. És per la posició del Sol. A la tarda tot és molt més ombrívol. T'asseguro que a la tarda fa una mica de por banyar-se. A l'estiu, és com les fotografies que veiem de la selva.

    ResponElimina
  3. Prenc nota d'aquest gorg, que espero visitar aviat...

    ResponElimina
  4. Bones Ramon!
    ho tornaré a intentar, no me deixa enviar el comentari.
    Deia que gràcies de nou per la ruta, ens va agradar moltíssim els petits gorgs recomanats! així en queda constància per aquí també :)
    Quan tornem a la Garrotxa, més gorgs! i si és a l'estiu, algun banyet caurà!
    Fins ben aviat!

    ResponElimina
  5. Merci per l'aclariment. Quan era petit jo m'hi banyava al Brugent, recordo el meu pare quan obria i tancava les rescloses del Molí. Era acollonant, em penso que ell ni se'n recorda. A la riera de Cogolls també m'hi vaig banyar moltes vegades, però l'aigua era molt més freda. En fi, en línia, cuida't

    ResponElimina
  6. Com sempre, Ramón, unes fotos precioses. Passat festes m'he de fer una llista de llocs "guay" per tornar a visitar i sens dubte que "les teves gorges" són uns d'ells.
    Petons i sucre.

    ResponElimina
  7. Aquest diumenge de bon mati hi vaig anar, realment preciosos els dos gorgs , sobretot el ultim Duran.
    Gracies.
    després a esmorzar a Xoriguera un lloc de somnis sota el FAR.
    Avet_blau
    Xavier Burcet

    ResponElimina
  8. Xavier, Gràcies pel comentari. Aquest any sembla que hi tornarà a haver-hi aigua a per tot, l'element principal del paisatge.

    ResponElimina
  9. Hola me pueden decir si el agua esta contaminada o se pueden bañar los niños.
    Decir que todo es precioso y estamos con ganas de ir este verano.
    Un saludo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, l'aigua de la majoria de rius de la Garrotxa no està contaminada. Si veniu, veureu a molta gent banyant-se. Una altre cosa és el color de l'aigua, que depèn molt de la vegetació de l'entorn.

      Elimina

Llista de blocs