31 de jul. 2010


Trobava a faltar una gorga que em sorprengués per la seva bellesa. Aquesta me la va descobrir la Rita, la meva filla gran. Quan es tenen 15 anys i es viu a la Garrotxa, les gorgues solen ser un bon recurs per passar una tarda divertida amb els amics.

Vaig anar-hi un pel massa tard al sortir de la feina i amb el cel tapat, com sol ser habitual darrerament a les tardes d'estiu a la Garrotxa. La fotografia superior correspon a la gorga de la part superior. N'hi ha una de més petita a la part inferior. Però com que el lloc era tan encisador, vaig decidir dedicar-me a aquesta abans que es fes massa fosc, i ja tornaré un altre dia a fotografiar, i banyar-me, a l'altra gorga.

En desconec el nom. El vaig buscar al mapa de la zona de l'Alpina i no en deia res. De fet, hi apareixen molt poques gorgues. Donat que la zona és a sota de la casa de l'Amat, del Puig de l'Amat, amb una font que també porta el mateix nom, he decidit que la coneixeria per aquest nom. Si algú en sap el nom correcte que no dubti en fer-me'l saber, i el canviaré de seguida.

Per anar-hi, només cal agafar el camí de Salt de Sallent per les Escales, seguint el curs del riu Gurn. Una vegada la pista arriba al riu cal travessar-lo i continuar. A pocs metres es convertirà en camí. A un parell de minuts trobareu una tanca. La gorga és just darrera, en un altre torrent, riera de Gorners, que baixa per la falda del Puig de l'Amat.

Des de la zona de pícnic, a on podeu deixar el cotxe, fins a la gorga vaig comptar que serien uns 20 minuts a pas de passeig. Jo vaig tardar-ne 10 a pas molt lleuger. Una bona excursió per fer en família.

Avui hi he tornat. Si us hi fixeu bé, veureu que hi he arribat en bici. Una mica de pujada, encara que en un entorn realment agradable. A part de banyar-me, he fet una foto de la gorga inferior. Com podeu veure, tampoc desmereix.


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Llista de blocs